Podpora pro skladníky, obchodníky a uživatele HELIOSu v terénu

Reference nebo studie

Naši klienti mají často své interní/externí pracovníky „v terénu“, kteří firmě dodávají informace, které se pak „v kanceláři“ zapisují/přepisují do HELIOSu. Často je takové řešení zbytečně pomalé/chybové, efektivnější je propojení firemního HELIOSu přímo s uživateli v terénu. Dnešní standard, který se přímo k takovému propojení nabízí, je webová aplikace, kterou můžou všichni uživatelé v terénu bez problému používat.

Kvůli různým typům zařízení terénních uživatelů (NTB, tablet, mobil, čtečka) je pro takovou aplikaci samozřejmostí na ovládání co nejjednodušší rozhraní (prstem se trefuje hůř než myší) a responzivní webová aplikace (musíme správně využít plochu jak „širokého“ displeje, tak „vysokého“). Je také potřeba přidat podporu čtení čárových kódů – pokud pracovník může využít čárový kód, tak proč ho přepisovat, když se dá načíst i jinak.

Aplikace je řešena jako z vnějšího internetu přístupné zjednodušené webové "tykadlo" napojené na databázi informačního systému HELIOS. Uživatelé „v terénu“ jako jsou například skladníci a obchodníci, se tak nemusí připojovat do kompletní aplikace HELIOSu, kde to v některých případech ani není technicky proveditelné. Uživatelé se tak díky zjednodušené webové aplikaci mohou soustředit jen na svoji činnost. Typicky se naše webová aplikace využívá například pro načítání objednávek na sklad, výdej ze skladu, převod mezi sklady (zmiňované využití čtečky čárových kódů), vyplnění objednávek. Skladník tak řeší část kancelářské práce hned na místě, řidič pak může v mobilním telefonu ihned vyřídit objednávku, obchodník v terénu objednat zboží atp.

Mobilní zařízení komunikuje s vnitřním webovým serverem IIS, na kterém běží naše webová aplikace propojená s databází HELIOSu. Pracovníci si na svém mobilu, notebooku nemusí nic instalovat, aplikace je funkční v jakémkoli webovém prohlížeči a přizpůsobuje se rozlišení jejich používaného zařízení (NTB, tablet, mobil, čtečka čárových kódů). 

 


Zde se vybírá sklad. Aktuálně vybraný sklad je žlutě označený.

Výběr skladu

Mobilní verze

Výběr skladu - mobil

 


Stav skladu

Zde se ověřuje, jestli je zboží na skladě. Pokud máme aplikaci se čtečkou, načteme čárový/QR kód, který se objeví ve žlutém rámečku a dole vyběhne seznam zboží. Můžeme napsat výrobní číslo/EAN i ručně.

Stav skladu

Webové rozhraní

Stav skladu - mobil

Mobilní rozhraní

 


Příjem na sklad

Zde je příklad příjmu nezpracovaných objednávek na sklad. Na obrázku vlevo si vybereme konkrétní nezpracovanou objednávku z HELIOSu - "První firma", 6122400039/612. Na  prostředním obrázku je zobrazeno postupné odvádění na sklad položek, které se liší expirační dobou. Nedříve se odvede 1000 kusů s expirací 11.2.2025 tlačítkem "Odeslat", potom 2500 kusů s expirací 15.2.2025. Tyto jednotlivé části objednávky můžeme také načítat čtečkou čárových kódů. Nakonec na pravém obrázku je vidět závěrečné odvádění. Tlačítkem "Odeslání finální" odešleme 3500 kusů na Hlavní sklad.

Příjem na sklad - výběr objednávky

Příjem na sklad - položky

 

Příjem na sklad - resumé

 

 


Video ukázka

Ostatní reference a studie